Projekat izgradnje 3 nova mosta u Novom Sadu

0
pre 4 sedmice
Most u Novom Sadu • DaNSMost u Novom Sadu • DaNS

Konferencija za novinare

Na današnjoj konferenciji za novinare, zakazanoj povodom Prezentacije projekata izgradnje tri nova mosta u Novom Sadu, nisu prisustvovali ni predstavnici građana, ni struke.

Obzirom da niko od stručne javnosti nije bio obavešten, ni pozvan na pomenutu prezentaciju, iz jako tihog i ometanog snimka, mogli su se čuti samo neki od detalja vezanih za izgradnju ovih objekata.

Predstavnici vlasti i učesnici u izgradnji nova 3 mosta, izneli su ukratko najosnovnije podatke o dimenzijama, rasponima, pravcima, koridorima, kilometrima koji će ovom prilikom biti izgrađeni, ali niko nije čuo stav recimo, arhitekte, urbaniste, umetnika, građanina, njihovo mišljenje o izgradnji mostova, za naš grad.

Novi mostovi u Novom Sadu • DaNS

Naš Novi Sad

Naš grad se oduvek ponosio svojevrsnom, negovanom, skladnom arhitekturom, umereno koncipiranim prostorima, načinom kako se razvijao, stvarao nove prostore. Upravo ovi mostovi trebaju biti nastavak negovanja uvažavanja prostora i načina kako se ovde živi. Oni će biti ti koji će biti izgrađeni na ponos svih naših građana, svih naših stručnjaka, i svih onih koji u njihovom stvaranju učestvuju.

Za potrebe izgradnje ovih mostova, bilo je neophodno raspisati međunarodni konkurs, sa precizno definisanim i osmišljenim projektnim uslovima, stručnim žirijem sačinjenim od renomiranih stručnjaka u izgradnji mostova, a sve u cilju da Novi Sad dobije najlepše, najfunkcionalnije i najmodernije mostove na ovom delu toka Dunava.

Grad Novi Sad • DaNS

Pitanja na koje nismo dobili odgovor

Pošto nismo mogli da vidimo Prezentaciju uživo, postoji mnogo pitanja koje niko nije mogao da postavi, da se prodiskutuje, da se čuje i razmotri drugi predlog, drugo rešenje.

Tako da i dalje ostaje nejasno, kako konačno ova tri mosta izgledaju?
Da li su sva tri mosta na isti način koncipirana, konstruktivno isprojektovana, sa istim upotrebljenim materijalima i svi u beloj boji? Ko su projektanti ovih mostova i po kojim kriterijumima i uslovima su njihova rešenja izabrana i predložena za realizaciju? Čime projektant i izvođač garantuju da će prilikom realizacije mostova maksimalno uvažavati naseljeni prostor i prirodna staništa u koja zalaze?

Ko je odlučio da je most “vizuelno atraktivan”?
Da li je zaista neophodan vijadukt u produžetku Bulevara Evrope u dužini od skoro 1.5 km, sa 6 uzlaznih rampi, na nekih 6-8 m od tla, pod prozorima stotina stanara koji tu sada žive i koji tek planiraju da se dosele na ovaj “autoput” u najavi?

Da li su za naš grad jedina rešenja u postavljanju zvučnih barijera, koje bi trebale umanjiti buku? Zašto uopšte stvarati buku i dodatne saobraćajnice, ako postoje rešenja manje invazivna za prostor, ulepšana sadnjom zelenila i postavljanjem drugih vrsta urbanog mobilijara?

Da li je pozicija buduće marine ovde planirana na pravom mestu? Kada se uključe motori čamaca i jahti, ne možemo pričati o kvalitetu vazduha na tom mestu. Ni o životu bilo kojih zaštićenih vrsta kojima je ovaj rukavac prirodno stanište? Da li su slučajno projektanti izostavili u modelu planiranu kajakašku stazu, čija pozicija je isto tako upitna na ovom prostoru?

Ovo su samo neka od pitanja o kojima se moglo danas diskutovati, i kako bi zapravo i trebalo biti, posebno kada se radi o “istorijskom trenutku” u kome Novi Sad dobija (plaća parama svojih građana) TRI nova mosta.

Odgovore nećemo dobiti, kao što se danas moglo i videti. Prezentacija je urađena, takoreći, sve je već završeno, izmodelovano, predstavljeno, opravdano mnogim benefitima. A i zašto bi još neko želeo, eventualno da pita ili da predloži nešto?

Postani
član

Saznaj koje benefite dobijaš članstvom.

Interesne
Grupe

Pronađi Grupu koja se bavi tebi bliskim temama.

Razmena mišljenja

Uzmi aktivno učešće u radu Foruma.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *